İş yerini nereye şikayet edebilirim?
Çalıştığım kurumu nereye şikayet edebilirim? Çalıştığınız kurum size iş hukukuna aykırı bir şekilde davranıyorsa ALO 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ne veya Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü’ne şikayette bulunabilirsiniz.
170 şikayet edince ne olur?
İşçi Koruma Yasası’nın gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanır. İşverenlerin, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak işçi koruma yasalarına uyma konusunda yasal bir yükümlülüğü vardır.
Sigorta yapmayan işyeri nereye şikayet edilir?
Bir işverenin sigortasız işçi çalıştırdığı tespit edilirse, bu hususa ilişkin şikâyet; ALO 170, CİMER ve işverenin yerleşik olduğu il ve ilçedeki Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı aracılığıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezine başvurulması suretiyle yapılabilir.
SGK’ya ihbar nasıl yapılır?
Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi “ALO 170”
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
170 İhbarcının kimliği açıklanacak mı? İhbar eden kişinin kimliği kolluk kuvvetleri tarafından korunmaktadır ve üçüncü taraflara asla açıklanmayacaktır.
İşyeri cimere şikayet nasıl yapılır?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi 150’yi arayarak veya www..tr adresindeki CİMER bağlantısından şikâyetinizi iletebilirsiniz. Şikâyette bulunurken doğru bilgi verilmesi için şifre ücretiyle ilgili şikâyet olduğunun belirtilmesi gerekmektedir.
SGK şikayet kaç günde sonuçlanır?
İletişim merkezimize gelen tüm çağrılara uzmanlarımız doğrudan yanıt vermekte ve talepler ilk görüşmede sonuçlandırılmaya çalışılmaktadır. Çağrılara hemen yanıt verilemediği durumlarda kurum ve kuruluşlarımız ile hemen iletişime geçilmekte ve taleplere en geç 72 saat içinde yanıt verilmektedir.
181 şikayet edince ne olur?
Şikayetçi anonim kalmak istese bile şikayeti Alo 181 müşteri temsilcisi tarafından kayıt altına alınacaktır. Kaydedilen şikayetler daha sonra ÇŞİDB’nin ilgili birimine iletilecektir. Şikayetler alındıktan sonraki üç (3) iş günü içerisinde kayıt altına alınacaktır.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyet edilen kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
Ssk yapmayan işverene ceza ne kadar?
İşveren sigortasız işçi çalıştırır ve iş beyannamesi vermezse 2 asgari ücret tutarında ceza uygulanır. İşverenin sigortasız işçiyi aylık prim hizmet belgesine göre bildirmediği her ay için 2 asgari ücret tutarında ceza uygulanır.
Sigortasız kapıcı calistirmanin yöneticiye bir cezası var mı?
Nitekim Yargıtay 18 H.D. 30.03.
SGK geriye dönük kaç yıl inceleme yapar?
Hizmet tespit davası kaç yıl geriye gider? İşveren tarafından aylık katkı payı ve fayda belgeleri verilmeyen veya istihdamı tespit edilemeyen sigortalılar, şikâyet tarihinden itibaren 5 yıl içinde faydalarının tespitini talep edebilirler.
Sigortasız işçi çalıştırma cezası 2024 ne kadar?
Bu durumun tespiti halinde, işyerinde sigortasız işçi çalıştıran işverene, işçinin bir ay süreyle sigortasız çalıştırılması halinde 2024 yılı tutarında 20.516 TL idari para cezası verilmesi gerekmektedir. Bu para cezasının verilmesi için 10 yıllık zamanaşımı süresi öngörülmüştür.
Şikayet eden kişinin kimliği açıklanır mı?
Tüm raporların gerçek olarak kabul edildiği POLİS İHBAR HATTI 155’e gelen rapor sisteme aktarılır ve gelen tüm raporlar belirli bir gizlilik seviyesiyle kaydedilir ve raporu yapan vatandaşın kimliği asla başkasına açıklanmaz. Polis İHBAR HATTI 155’e gerekli tüm bilgileri vermek, kanıt sağlamak ve işlemi tamamlamak…
SGK şikayet dilekçesi nereye verilir?
Talep/şikâyetler, çalışanın çalıştığı işyerinin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl/Merkez Müdürlüğüne yazılı olarak, yani başvuru yoluyla yapılmalıdır.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Bir işletme nereye şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Şikayet Hattı Habertürk’e kapılarını açtı
Alo 170 hangi konularda yardımcı olur?
ÇSGB, SGK, İŞKUR ve MYK mevzuatı hakkında her türlü bilgiye ALO 170’i arayarak ulaşabilirsiniz.
174 neyin numarası?
Tüketicinin gıda güvenliğine ilişkin her türlü bildirim ve şikâyetini yetkili mercilere kolayca ulaştırabilmesi, bildirimlerin tek bir merkezden yönetilebilmesi, en kısa sürede tüketiciye dönüş yapılabilmesi ve sonuçlarının takip edilebilmesi amacıyla ALO174 Gıda Hattı 14 Şubat 2009 tarihinde faaliyete geçirilmiştir.